توليد نفت عربستان به بالاترين حد خود در 24 سال اخير رسيد
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

شانا _ گروه بین الملل: نظرسنجی از منابع نفتی نشان می دهد با رشد خیره کننده تولید نفت عربستان در اوت 2013، مجموع تولید نفت اوپک افزایش یافته است.

نظرسنجی این خبرگزاری نشان می دهد با رسیدن تولید نفت عربستان به بالاترین حد 24 سال گذشته، مجموع تولید نفت اوپک در ماه اوت سال جاری میلادی افزایش یافته است.
مجموع روزانه تولید نفت اوپک در دوره یاد شده، 116 هزار بشکه افزایش یافت و به 31 میلیون و 40 هزار بشکه در روز رسید که ششمین رشد تولید این سازمان در هفت ماه گذشته به شمار می آید.

تولید روزانه نفت عربستان با 150 هزار بشکه افزایش، به 9 میلیون و 950 هزار بشکه در روز رسید که بیشترین رقم تولید این کشور از سال 1989 میلادی تا کنون است.

سارا امرسون، کارشناس مؤسسه آمریکایی یی اس ای آی انرزی گفت: حجم تولید عربستان چشمگیر است و شاید در ماه های اکتبر و نوامبر سال جاری میلادی، شاهد افت شدید بهای نفت باشیم.

در پایان معاملات دیروز (جمعه شهریور) بازار لندن، بهای هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و 45 سنت کاهش، به 115 دلار و 16 سنت رسید.

یک منبع نزدیک به صنعت نفت عربستان اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نیز به احتمال زیاد در سطح ماه اوت باقی خواهد ماند.

 امارات نیز تولید روزانه نفت خود را در دوره یاد شده 120 هزار بشکه افزایش داد و به دو میلیون و 920 هزار بشکه رساند که همچون عربستان، بالاترین سطح تولید از سال 1989 میلادی تا کنون است.

با این همه، تولید نفت لیبی در این دوره با 225 هزار بشکه کاهش، به 575 هزار بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح تولید آن از اکتبر 2011 میلادی تا کنون به شمار می آید.

جولیوس واکر، کارشناس مؤسسه آمریکایی یو بی اس سکیوریتیز گفت: روشن است که عربستان و امارات به عمد تولید نفت خود را افزایش داده اند تا افت تولید لیبی را جبران کنند.

امرسون گفت: به احتمال بسیار، بحران تولید نفت لیبی به زودی حل می شود زیرا اگر همه راه های دیگر شکست بخورد، دولت این کشور نیروهای نظامی را به پایانه های خود می فرستد.

در ماه اوت سال جاری میلادی، آنگولا نیز تولید روزانه نفت خود را 40 هزار بشکه کاهش داد و به یک میلیون و 740 هزار بشکه در روز رساند که مهمترین عامل آن، دشواری های فنی در تأسیسات تولیدی شرکت بی پی بوده است.

نظرسنجی یاد شده نشان می دهد تولید نفت نیجریه در دوره یاد شده، دو میلیون و 20 هزار بشکه و تولید نفت ایران دو میلیون و 570 هزار بشکه در روز بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:شانا,نفت عربستان,اوپک,نفت,بشکه,سنت,دلار,امارات,لیبی,بی پی,
ارسال توسط پیمان معظمی